Halaman

Rabu, 17 Mac 2010

si.. ..dia. Form My hONey.. {Maziz}

kaulah si.. ..dia.
BeRputiKkan Mekar menawan KalBU..
Menghiasi alaM jIWa Seribu..
MembiaS luka MembiNa senGsaRa.

si.. ..dia.
Penuh ahRUm Penuh Madu..
InginKu PetiK dan dijadikan Milikku..
Kekal Selamanya...

Kan Ku tanam Untuk Dibajai...
Sayang Di cantas keraguan..
Ianya kan SuBUr CintAku...
supaya Siti RodiaH Sentiasa menawan
haTi sanuBari Ini...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PelanGi...

pelangi itu indah..
tapi hadirnya cuma sementra..
itupun setelah diundang gerimis..

Bulan juga indah..
Tapi SaYang Hanya menumpang Cahaya.. si Matahari...

semoga hubungan kita tidak seperti pelangi..
bukan seperti BuLaN..
Mungkin sepertI lAuT..
luaSNYa tiDak dapat disukat..
nmpak tenang sentiasa..
walaupun sesekali melanda GeLoRA..
Namun, pasti ada PaSang surutnya
Yang Tidah PerNah KerinG..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


INTAN? PERMATA? BERLIAN?...

Segenap ruang ku cari2..
sepelusuk bumiku jelajahi..
hnya kerna apa??
sejuta intan xkan sama dengn satu permata..
sepuluh ribu permata xkan jadi sbutir PaSirr..

Betapa tinggi nilainya....
pasir xkan dapt dibndingkan dengan
sTUlusnyakesedihan hati kanda..
Kerna diberikan peluang berkasih dengnMU.. sayang...

kau bukannya pasir Mahupun Intan..
ataupUn BerliaN...
KaulAh INsan PiliHan..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Ahaksssssssss! hu2.. sebenrnyer die seorg yg sngt rmntik! tpi aku x pnah nak luah padanyer.. sengaje mnyimpn.. semua puisi indah 2 die buat secara spontan khas untuk aku".... org sedang hngat bercinta katakan.. ermm dah nak msuk 5 thun hubungan kami... hu2.. dri thun 2006 hingga kini.. aku mengenali hati budinyer.. juga bnyk mgubh diri ini... aku mengenali dirinya sejak aku bekerja di sebuah kilang ayam.. hahahaha! memg kelakar.. dri c 2 la timbul bibit cinta..
sepanjng aku keje kat kilang ayam 2.. aku x berasa panat dan bosan.. dari pkul 8 pagi masuk keje... smpai x sdr dah pkl 9 mlm.. aku rasa x nak blik umah! angau aku dibuatnyer.. sungguh mengasyikkn perasaan ini.. mugkin Aku sdah "JATUH ciNTA" . Senda guraunya membuat aku bahagia dan gembira... aku pun x tau la macam mana bleh tahan keje kat tmpat cam 2.. tpi x pe.. yg pnting Halal.. selepas aku dapt menyambung pelajaran ke tingkatan 6 di skh Mengah Keb Semerah.. die pula bertukar kerja.. dia ingin berbakti pada tanah!
tapi x per.. aku sentiasa sOkong dia.. aku tahu dia mampu buat yang terbaik untuk hidupnya..
Kin, aku stdy di UPSI dan dia sedang mengerjakan tanah arwah bapanya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Utusan Malaysia Online - Berita Utama(tarian barongan di sg nibung)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...